vrijdag 9 februari 2018

Zevende vakantiedag; vrijdag


Het wordt bijna een gewoonte om na het ontbijt even met mijn borduurklus verder te gaan.
Heerlijk om te doen en mijn schuim was nu weer gelukt met mijn nieuwe melkopschuimer.
Na de koffie ben ik naar Apeldoorn gefietst via Beekbergen door de bossen maar wel langs de doorgaande autoweg.
Hier een monument voor de burgers die in 1944 vluchten; Exodus Arnhem - Apeldoorn 
Het monument staat in de buurt van Smittenberg.
Nog even en ik was in Apeldoorn.
Echt een plan had ik niet; ja voor de regen thuis zijn...
Mijn vaste rondje gedaan; Ekoplaza en de Groenterij.
Hier wat lekkere dingen gekocht.
Aan de overkant van de Ekoplaza kwam ik een winkel tegen met zelf gemaakte leuke dingen.
De winkel heet Trikado. Veel producten worden verkocht die daar gemaakt worden door mensen met een beperking of door medewerkers van Trikado. Ook worden producten ingekocht bij andere instellingen of bij de groothandel.


Een leuk cadeau gekocht voor een vriendin.
Na mijn aankopen bij de Groenterij ben ik via een andere weg weer richting huis gegaan.
Zo kwam ik langs een park met een mooie koepel.
Een een bank...
In Loenen zag ik opeens lantaarnpalen in het ijs staan, hier was dan toch de ijsbaan. Eerder al bordjes gevolgd, maar niet gevonden. Je mocht er eigenlijk ook niet heen, maar toch even gedaan. Maar het water is te diep, om op te kunnen schaatsen...


Het was rond half 2, even gegeten.
Thuis met een kopje thee nog even met mijn borduurproject. Paars is nu bijna klaar en dan kan ik met de kleuren aan de gang.
Een ander project vraagt ook om aandacht.
Ik wil deze plank een leeuw op houtbranden.
Deze plank goed geschuurd, deze leeuw komt erop.
I.p.v. carbonpapier, op de achterkant met grijs potlood erop gekrast.
Eerst nog even naar buiten.
Even hier dicht bij naar het bos. Echt ideaal hier.
Resten van een omgezaagde boom, waar de ijskristallen om mijn aandacht vroegen.
Even later kwam ik een dode boom tegen met zo'n mooi rond gat.
Hier moet ik met mijn specht terug...en dan kijken of ik hem hier een mooie plek kan geven.
Hoop dat ik het terug kan vinden. Ben het bos in gegaan zonder mijn GPS. Ik was hem vergeten, maar dacht het moet me lukken! Anders had ik deze plek kunnen Marken!
En ik ben weer bij mijn fiets terug gekomen. 
Morgen even terug.
Na mijn wandeling met een biertje aan mijn eten begonnen.
Het word lasagne (voorgekookt), met gebakken courgette plakken, rode ui in ringen en wat paprika en cherrytomaten in blik en pesto.
30 min op 175 graden.
Nu had ik even de tijd om de leeuwenkop op het hout over te brengen.
 Het eten is klaar en ruikt heerlijk.
En het is op gegaan...
En dan zit ik achter mijn blog en dan is het opeens koffietijd.
Voordat ik op vakantie ging het ik bij Simon Levelt in Gouda een melkopschuimer gekocht van het merk Bialetti. Eerste keren lukte het niet. Te weinig melk, ik moet meer melk gebruiken dan normaal.
De kan gaat op het kleine pitje en dan tegen de kook aan.
Eraf halen en op een onderzetter zetten en dan pompen maar.
Ik laat de melk er af lekken door het schuim op de kan te leggen.
Koffie in de beker en dan de melkschuim erop schenken.

Ik maak het af met wat cacao die ik door een theezeefje er over verdeel. 
De kan af laten koelen, dus eerst genieten van een heerlijk bakkie.
Wijntje en geitenbrie met gebakken courgette.
Hier was ik voor het de wijn mee bezig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Weer thuis

Vanmorgen alles weer meenemen naar huis. Na het ontbijt met een eitje van de Dalenk en een broodje van gisteren en wat gewoon brood nemen...