donderdag 15 februari 2018

Dertiende vakantiedag - donderdag

Vannacht ging het sneeuwen en ik hoopte dat er 's ochtends een mooi pak sneeuw zou liggen.
Er lag nog wel een laagje, maar het was drassige sneeuw.
Om half 11 wilde we naar buiten, maar Ruud zei dat het regende en dat doet de sneeuw geen goed!
Dus maar binnen gebleven en wat stempelt en een cadeau voor Sophia gemaakt.
Hier onder ligt een stempel op een paars scrabbleblokje.
Het is de laatste letter van LIEFDE. 6 letters, die precies op het plankje passen.
En op een korter plankje op; LIEF, LEEF...
Misschien zijn er nog wel meer mogelijkheden? Ik ben niet zo's scrabblefanaat.
In de linker onderhoek heb ik een hartje gestempeld.
Ook GENIET is een belangrijk woord; geniet nooit met mate.
Op een ander stempelvel heb ik deze stempel; Jij verdient een...
hier wil ik nog een vierletterwoord achter hebben, maar weet nog niet welke.
Alles weer opgeruimd, even schaatsen kijken...de laatste 3 rondes met de belangrijke plakkenrijders.
We hebben tijdens het schaatsen (10km) kijken, lekkere spinaziebroodjes uit de oven op. Lekker makkelijk uit de diepvries van de Groenerij in Apeldoorn.
Na de lunch en schaatsen werd het droog en zijn we naar de Spar en de kringloop de Waterlelie geweest. We hadden de eigenarese op omroep Gelderland gehoord dat ze een weggeefkast heeft en dat ze daar veel hoopt te ruilen. Ik wilde vertellen dat ik haar had gehoord, maar ze was op kantoor en kwam verder geen contact maken. Dus kans gemist.
We hadden geen GPS bij ons, maar ik had wel mijn specht bij me.
Dus nog even naar huis en toen weer naar het bos, opzoek naar mijn boom die ik vrijdag had uitgezocht.
Het bos was nog af en toe wit en steeds modderiger.
Ik ben wel van mijn pad afgeweken, maar kwam daardoor ook weer nieuwe dingen tegen.
Op een omgezaagde boom hadden mensen een verzameling stenen gelegd.
Mooi plaatje.
En opeens zag ik mijn boom in de verte; wat was ik blij.
We liepen er zo heen. Gisteren waren ook in de buurt geweest, maar niet opzoek, omdat ik mijn tas met specht was vergeten.
In het oude spechtengat kon ik niet een manier vinden om de specht houvast te geven. De pech ook nog dat het nat is.
We hebben een plek gevonden dat de specht zelf klem zat. Ik had houtlijm meegenomen en hebben de specht en boom van lijm voorzien. Nu hopen dat het op nat hout houdt.
Het lijkt wel zo of hij een gat aan het kloppen is, je moet het kloppende geluid er alleen bij horen of verzinnen.
Boom met meerdere spechtengaten en nog leven in één tak.
Ruud markt de plek in de GPS.


Onze activiteiten rond de boom zie je in de sneeuw.
Ik ben blij en we kunnen weer richting huis. Missie voltooid!
Onderweg hangen er mooie regendruppels aan de takken te blinken in de zon.
Op het heideveld staan volgens mij ook Jeneverbessenstruiken die we vorig jaar veel in Limburg zagen.
Mooie route naar huis, met de GPS is het makkelijker te zien welke route je kan lopen.
Thuis nog even het varken buiten gelaten, kan die lekker snuffelen in de tuin.
Ruud is bezig met het eten; ruikt naar gebakken ui, met daarbij aardappels en bietjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Weer thuis

Vanmorgen alles weer meenemen naar huis. Na het ontbijt met een eitje van de Dalenk en een broodje van gisteren en wat gewoon brood nemen...