dinsdag 6 februari 2018

vierde vakantiedag; dinsdag

Vanmorgen was alles wit van de rijp. Mooi gezicht en toen stond ook nog even de bosrand in "brand" van de opkomende zon.
Leuk uitzicht met het ontbijten.
Na het ontbijt, ben ik verder gegaan waar ik voor de vakantie mee was begonnen.
Het word een kussenhoes die ik gehaakt heb met allemaal vasten.
Op het gehaakte vlak ga ik bloemen borduren.
Thuis heb ik een begin gemaakt de bloemcontouren erop te zetten met paars.
Daarna ben ik ze gaan opvullen met de andere kleuren die ik overhad van mijn sjaal.
Om 10 uur zat ik op de fiets. Ik had mijn fietstassen erop gedaan, zodat ik geen rugtas achterop mijn rug had. Met fietsen is dat zo warm.
Ik had met wel warm aangekleed. Buiten was het rond het vriespunt, maar de zon was er en dat maakt veel goed.
Mijn eerst doel was kringloopwinkel 2Switch in Dieren. Grote kringloop met veel leuke dingen. Ze hadden een mooi, groot wollen deken. Heb heb laten liggen, was te groot om makkelijk mee te kunnen nemen. Misschien ga ik nog wel terug, nu wilde ik ook nog naar een kringloop iets verderop.
Deze heet Cas Segunda Vida. Een mooie kringloop met wat bijzondere spullen. Ik heb hier een een huisje gekocht. Als ik er wat mee heb gedaan, dan zet ik het op mijn blog.
Via de Natuurwinkel, waar ik  0.a. kippenpoten heb gekocht, ben ik weer naar huis gereden.
Rond enen was ik thuis en heb tosti's gemaakt en sinaasappels geperst.
Ik moet niet ziek worden, dus vit. C is dan belangrijk.
Mijn plan was om naar de schaapskooi te rijden, uiteindelijk ben ik er gekomen. Maar op het fietspad stond geen bordje naar de schaapskooi. Zat wel een parkeerplaat, maar ben niet gaan kijken.
Aan het einde van knooppunt 32, zag ik dat ik weer terug moest... en dat is niet helemaal vlak!
Ik heb weinig foto's onderweg gemaakt, omdat het zo koud was. Maar aan het einde van knooppunt was het wel heel mooi!
Bij de schaapskooi aangekomen, zaten ze allemaal binnen en scheen de zon naar binnen. Hierdoor waren veel foto's overbelicht. De best heb ik hieronder geplaatst.

Verder was er niet veel te bleven.
Onderweg zag ik op een paddenstoel dat het ereveld heel dichtbij was.
Daar gelijk heen gefietst.
Indrukwekkend dat er zoveel grafstenen op het ereveld in Loenen liggen. Heel rustig was het daar.
Er waren geen andere bezoekers die ik heb gezien.
Ook hier waren de nodige bomen omgewaaid.



Er was een herdenking geweest in januari. Hier nog 2 bevroren rozen met het grote kruis in de verte.
De kapel bij het ereveld.
Op de terug weg naar huis ben ik nog even bij de Spar langs geweest en heb o.a. blauwe druifjes gekocht.
Bij de rand van het bos heb ik even mijn fiets neergezet en ben het bos ingelopen. Opeens zag ik Wilde Zwijnen over het bospad schieten. Ze waren weer te ver weg en veel te snel.
Er nog wel heen gelopen en ik hoorde en zag nog wat bewegen, maar ik heb ze gezien.
Deze putten kom je hier tegen, gewoon een kunstwerk in het asfalt.
Ik was tegen half 6 thuis en had geen zin om gelijk te gaan koken.
Nog even thee gedronken.
Mijn kippenpoten aangebraden met stukjes pompoen en knolselderij.
Samen met 2 tomaten en 3 theelepels Garam Masala kruiden ruim een half uur laten stoven.
Daarna gort erdoor gewarmd en wat abrikozen.
Heerlijk, maar te veel. Morgen middag heb ik nog wat lekkers.
Het is een melkpak die ik heb beplakt gisteren met papier uit de PUURnatuur van Natuurmonumenten. Ik heb er anderhalf potje druifjes ingedaan, met mos en wat takjes uit het bos.
Ik had een leuke tekst gevonden; ontdek je plekje en Groeten uit.
Ik ben hier van alles aan het ontdekken en jullie krijgen de groeten uit gastenhuis Zilven in Loenen.
Na het eten wilde ik afwassen, maar het warme water was even op. Na mijn toetje was het weer opgewarmd en kon ik toch nog even afwassen.
Daarna koffie gezet en mijn melkopschuimer gaat wennen. Ik heb nu een mooie dikke melkschuim.
Heerlijk met een beetje cacao. Heerlijk genieten hier.
Een blog schrijven is toch ook een avond vullend programma.
Kijken wat ik nog kan gaan doen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Weer thuis

Vanmorgen alles weer meenemen naar huis. Na het ontbijt met een eitje van de Dalenk en een broodje van gisteren en wat gewoon brood nemen...