maandag 5 februari 2018

Derde vakantiedag - maandag


Vanmorgen uit mezelf wakker geworden en lekker onder de regendouche verder wakker geworden.
Het is even wennen met gewone koud/warm knoppen i.p.v. een thermostaatkraan. Maar het went al.
Daarna mijn havermout in de magnetron, ook dat werkte.
Thuis ben ik zo mijn eigen magnetron gewend, maar deze gaat ook en gaat vanzelf uit. Heel fijn dat die niet blijft piepen.
Dus rustig wakker worden met een kop thee erbij.
Daarna met uitzicht over de weide, ben ik de OP PAD gaan verscheuren.
Ik ben aan de slag gegaan met een van de kistjes.
Op een placemat de stukjes papier neergelegd en in gesmeerd met Pak en Plaklijm en dan willekeurig op de kist leggen en vastplakken.
Tussendoor nog 2x koffie erbij genomen. 
Tegen 12en was die klaar en ben ik naar het dorp gegaan om verse broodjes bij de Spar te halen met ander lekkers.
Tijdens het eten heb ik ook leuk zicht en kan ik zien wat er voor de deur langs komt.
Het is hier wel rustig, maar niet te stil. Door de manege, fietsers en wandelaars heb je wel leven voor de deur. 
Tegen 2en heb ik mijn jas, sjaal en handschoenen aangetrokken en de GPS aangezet.
Altijd fijn om te weten waar ik geweest ben, maar ook waar ik heen moet als ik naar huis wil.
Zo kan ik gewoon mijn neus volgen en kom ik zomaar ergens.
Hier volgde ik een klein stukje het klompenpad en moest ik door dit hek heen.
Mooi bemost paaltje
Tijdens mijn wandeling kwam ik op de camping Coldenhove. Helemaal leeg, maar mooie plekken en veel bomen. Mooie camping, met een wilduitkijkpunt.
Helaas niet veel wild! Wel vogeltjes die gezellig aan het fluiten waren.
Uitzicht door de kijkgaten. Hieronder een kijkgat.
Op een een campingplek hadden ze deze "hut" gemaakt.
Verder waren de huisjes van Landal druk bezet. Leuk om even een rondje te hebben gelopen.
De camping verlaten en via bospaden weer richting mijn onderkomen gelopen.
Tegen de bosrand aan zag ik 5 reeën. Ze waren te ver weg voor een foto. Ik had alleen maar mijn telefoon bij me. Helaas was ik mijn fototoestel vergeten...
Via weer een deel van het klompenpad ben ik toch thuis beland.
Hier eerst een warm kop thee gemaakt en toen kreeg ik van Sophia een appje over melk.
Ik kan verse melk halen dichtbij (1,5km) hier vandaan.
Het is alleen geen melktap en ik kan tussen 17.45 en 18.30 melk halen.
Morgen als mijn bus leeg is wil ik er heen.
Thuis haal ik sinds maart vorig jaar een paar keer per week melk bij de melktap van de Wit in Reeuwijk. Zo bespaar ik ook weer melkpakken...
Ik ben eind van middag nog even bij de Koedijk 7 wezen kijken. Ik weet nu waar het is.
Rond kwart voor 6 wordt het alweer schemerig.
Ik kan ook nog naar Wilp (15 km) bij Apeldoorn - Boerderij Den Hoek. Hier is een boerderijwinkel met verschillende producten.
Rond half 6 was ik thuis.
Ik had mijn eten al deels voor bereid. Gisteravond had ik alvast gerst gekookt. Deze moet 45 min koken. 
In een koekenpan heb ik een halve klein gesneden ui gebakken met wat champignons en wat spek.
Na 7 min heb ik de gerst erbij gebakken.
Tussendoor heb ik wat andijvie (restje van thuis) fijn gesneden en wat plakjes kaas.
Even kort heb ik de andijvie mee gebakken en de op het laatst de kaas.
Was heerlijk. Thuis eet ik eigenlijk alleen stamppot, maar deze ga ik onthouden.
Gevonden op internet; andijvie rijst met champignons
Het is weer donker en heb mijn schutlampjes/ White Candle Lights aan gedaan.
Op de doos staat ook; Neem overal je eigen sfeer mee.
Voor mij is het ook dat het niet zo donker is als ik 's nachts naar de toilet moet en het staat ook gezellig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Weer thuis

Vanmorgen alles weer meenemen naar huis. Na het ontbijt met een eitje van de Dalenk en een broodje van gisteren en wat gewoon brood nemen...