vrijdag 16 februari 2018

Viertiende vakantie dag; laatste dag

Vandaag een mooie zonnige ochtend. We gaan er voor...
Ruud haalt de fietsen uit de Wind.
De koffie is op en gaan een rondje fietsen richting de Emmapiramide in Rozendaal. Helemaal fit zijn we nog niet. Ik heb een rottige hoest, die af en toe de kop op steekt, maar dat mag de pret niet drukken.
De fietsen wachten al te lang tot ze de eerste km's mogen maken. Deze vakantieweek hadden we bedacht om klimkilometers te gaan maken, maar een griep heeft daar een stokje voor gestoken.
Daardoor hebben we wandelingen gemaakt toen dat kon.
Maar ik had het over fietsen; De fietskleding is uit de tas gekomen en aangetrokken, bidons gevuld, wat koeken meegenomen.
GPS ingesteld en om half 11 stappen we op de fiets.
We gaan via Laag Soeren over een goed begaanbaar fietspad.

Hier gaan we rechtsaf de bossen in. Daar is de weg af en toe erg besneeuwd en aangevroren.
Erg fijn is dat niet om te fietsen, maar we gaan door.
Helaas is er iets niet helemaal oké met mijn schakeling van het kleine voorblad.
Ik moet in een zwaarder verzet naar boven.
Als de wegen in de zon hebben gelegen zijn ze prima te fietsen, maar we worden niet blij van de aangevroren wegen. Als we het niet vertrouwen dan stappen we af en lopen we, tot de wegen weer te doen zijn.
We komen in de buurt van de Emmapiramide en fietsen/lopen verder.

Bij de piramide aangekomen blijft Ruud beneden en ik ga via een aangevroren trap naar boven.
Het was er erg rustig en had het pad voor me alleen.
Ergens staat Ruud beneden te zwaaien.
Uitzicht over de bossen heen.

Een Selfie
Padenstelsel van bovenaf.
De houten piramide die ze eind 2011 hebben herbouwd.
Mooi plaatje van onderaf.
We fietsen verder en hielden Eerbeek aan op de paddenstoelen.
Via bos, heide en mooie ver gezichten fietsen we verder.
Het ging niet hard, maar af en toe konden we wel genieten van de mooie omgeving. Tot de ijsplakken op de weg weer kwam, dan was onze focus niet op de omgeving.
Mooie brandtoren op het Rozendaalse veld. Ik ben er verder niet opgeweest, hoorde dat het koud was boven.


Om 15.00 waren we thuis en hadden maar 32 km op de teller.
Soep van de Kleinste soepfabriek opgewarmd en met een broodje opgegeten.
Daarna even een uurtje plat.
Ruud heeft in de zon de fietsen in de wind gezet.
Morgen alweer naar huis.
Jammer, maar we hebben een mooie tijd hier gehad en we hebben niet alles gezien, dus kunnen we nog een keer terug.
Gastenhuis Zilven heeft voor mij echt een thuis gegeven deze 2 weken. Ik heb mijn eigen huis niet gemist.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Weer thuis

Vanmorgen alles weer meenemen naar huis. Na het ontbijt met een eitje van de Dalenk en een broodje van gisteren en wat gewoon brood nemen...