woensdag 7 februari 2018

Vijfde vakantiedag; woensdag


Ontbijt; zoek de verschillen met het ontbijt van gisteren? Zie je het...
Na mijn ontbijt een patroon aan elkaar gelegd van allemaal A4-tjes. 
Het moet een rugzak worden.
Patroon gevonden op internet.
Na de koffie ging ik mijzelf in pakken om naar buiten te gaan.
Mijn doel was Zutphen. Leuke stad.
Onderweg kwam ik een bekend kunstwerk tegen.
Dit was in Hall. Via een mooi fietspad kon ik zo naar Zutphen fietsen.
Ik had wel tegenwind, maar ik had het niet koud. Tegenovergestelde...van het fietsen kreeg ik het bloedheet.

De kerk in Hall.
Verder niet veel foto's gemaakt. 
In Zutphen ben ik vooral in bekende winkels geweest; Odin; waar ik mijn eten voor vanavond heb gekocht, maar ook nog andere lekkere dingen. En ik heb sokken gekocht.
Ook deze kapstok kwam ik tegen en zag het al bij ons in de gang hangen.
Verder rondgeslenterd en mijn brood van thuis opgegeten.
Onderstaande foto is in een binnentuin van een museum.
Om die tuin in te komen, liep ik onder een rijk versierde koepel met allemaal schelpen.

Op weg naar huis weer over de IJssel. Halverwege is er een trap naar beneden. Maar die trap kwam nu in het water uit.

Ik ben niet op de onderste tree gaan staan, was bang om uit te glijden/vallen.
Ik ben niet de kortste weg naar huis gegaan. Wilde nog een klein stukje naar Voorst, waar ik 2 jaar geleden heb gezeten. Het was te ver om helemaal heen te gaan, maar wel leuk om nog even geweest te zijn. Langs de kerk van Voorst en verder weer via veel polders terug.
Hier ook een bekend plekje waar ik in 2016 ook gefietst heb en met de trein mee ben geweest naar Zwolle. Ik wilde eigenlijk naar de Handwerkbeurs, maar ik weet het nog niet.
Denk dat ik het toch nog maar een jaar oversla.
Vandaag rond de 45 km gefietst.
Molen in Klarenbeek. Hier waren ze al druk bezig met de voorbereidingen voor de carnaval.
Weer thuis, begonnen met een klein rugtasje van een oude spijkerbroek en rest stuk van een gordijn.


Tot half 6 heb ik achter de naaimachine gezeten. 
Daarna alvast de spruiten schoongemaakt, een aardappel had ik al eerder gekookt.
En mijn fietsonderbroek uitgespoeld. Heerlijk fietsen met deze onderbroek, gelijk een stukje warmer ook en dat mag wel met deze temperaturen.
Ik had nog een missie; ik wilde melk halen bij de boer. Dat kan alleen tussen 17.45 en 18.30. De boer is dan aan het melken en verser kan ook niet.
Vanuit de tank heeft hij melk getapt en met lekkere warme melk ging ik weer naar huis.
Mijn avond eten; gebakken ui, champignons, aardappel en voorgekookte spruitjes met daardoor heen geroerd gemengde notenpasta en was kokosrasp met een halve mozzarellabol.
Daarbij heerlijke verse melk.
Verder ga ik niet zoveel doen.
Effe bank hangen met een muziekje erbij en de week is door midden dus daar hoort een biertje bij.
Proost!

2 opmerkingen:

  1. Blauwe bessen en mijn aankopen bij de kringloop; huisje en daar heb ik een schutlampje ingedaan. Leuk gezicht, vooral in het donker...leuk dat je reageert.

    BeantwoordenVerwijderen

Weer thuis

Vanmorgen alles weer meenemen naar huis. Na het ontbijt met een eitje van de Dalenk en een broodje van gisteren en wat gewoon brood nemen...