donderdag 15 februari 2018

twaalfde vakantiedag; woensdag

Laatste details op de schotel geplakt en dit is gelijk gebruikt als bonbonschaaltje.
Vandaag is het weer 24,5 jaar geleden dat Ruud en ik elkaar ontmoet hebben in Spruit.
Wat gaat de tijd toch snel.
Gelukkig gaat het vandaag weer een stuk beter. Onze eetlust is weer aan het terug keren en liggen niet meer uitgeteld op de bank, maar genieten weer van onze eerste kop koffie.
Na de koffie ga ik verder met mijn andere schotel.
Deze bladeren komen uit de Gezond nu. Ik heb veel lichtere kleuren uitgekozen.
Allemaal kleine stukjes scheuren en dan stuk voor stuk in smeren met Mod Podge en plakken maar.
Na de lunch trok de zon ons naar buiten en ik zag gelijk een leuke vogel in de boom. De kleur was rood/oranje. Was lastig om op de foto te krijgen. Ik zag niet gelijk dat Sophia en Joerie ook buiten waren. Ik wilde eerst de vogel op de foto!
Zoek de vogel en wat is het er voor een? Geen roodborstje.
We gingen op pad om een iets langere wandeling te maken door bos en heide.
Op sommige plaatsen lag nog sneeuw van maandag.
Een "geslaagde"selfie van ons. We kijken nog een beetje wazig uit onze ogen...
Ruud zijn buff draagt hij om zijn nek en oren warm te houden.
Mooi doorkijkje
Waar moeten we naar toe?
Het laatste stuk van de route zei ik tegen Ruud; hier staken vorige week de wilde zwijnen over. En opeens zag ik wat bewegen in mijn ooghoek.
Tot mijn grote verrassing zag ik eerst een wild zwijn en daarna nog meer.
Lastig om ze goed op de foto te krijgen, maar ik heb ze aardig op beeld gevangen.

Mooie afsluiting van een wandeling van 4,5 km.
Vanavond zouden we eigenlijk in het dorp bij het Ruifje gaan eten, maar die hebben we maar afgebeld. Dus werd het zelf iets kokkerellen met een puntpaprika, zoet bataat en wat gehakt, prei en ui en kaas.
Hier ben ik de paprika's aan het vullen met de puree van zoete bataat.
Het resultaat met een glas appelsap erbij.
Het toetje; met banaan, vanillevla en hagelslag.
Ruud had zijn huispak aan...
's avonds lekker van de buis naar een Nederlandse film gekeken op NPO 3; Het hart van Hadiah Tromp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Weer thuis

Vanmorgen alles weer meenemen naar huis. Na het ontbijt met een eitje van de Dalenk en een broodje van gisteren en wat gewoon brood nemen...