dinsdag 13 februari 2018

Grieppech zaterdag 10 februari - 13 febrari

Mijn ontbijt....havermout/banaan pannenkoekjes met gebakken appel en blauwe bessen.
Dag begon mistig.
Ruud komt vandaag, maar stond niet fit op. Hij heeft rustig aan gedaan.
Ik wilde naar Dieren fietsen; wat boodschappen bij de Natuurwinkel en ik wilde naar Trix (vriendin van Hans). Zij had vol passie verteld over 4Noppes. Een winkel waar spullen worden gegeven en als je het nodig hebt zo mag mee nemen.
Trix was druk en had in het begin even geen tijd. Daarna nog even met haar gekletst. Het is alleen niet echt een plek voor mij. Er waren zo veel vrijwilligers. Maar ze doen goed werk.
Op zaterdag is de winkel open 10.00-13.00.
Ik ben met 2 schotels weg gegaan, om deze weer te kunnen beplakken.
Via een andere weg ben ik terug gereden, ik had iets gezien wat mijn aandacht trok op een de heenweg
Het handige van de GPS dat die dan de route aanpast, wordt vaak wel wat langer.
Alleen voor dit monument; het stelde niet veel voor. Met mooi weer kan je er zitten.
Maar daardoor kwam ik wel een mooi fietspad door de bossen, waar ik ook echt voor moest fietsen.
Tegen enen was ik bij de Plus; daar ook nog wat boodschappen gedaan. Zodat we de eerste dagen genoeg in huis hadden en lekker konden gaan fietsen.
Thuis weer even geborduurd bij een mooi uitzicht. Gaaf dat er paarden lopen, leuk om te zien hoe ze bewegen en achter elkaar aan zitten.
Tegen half 4 ging ik buiten kijken; De lucht was helemaal opengetrokken en de zon scheen uitbundig.
Ik maakte nog een praatje met Frank en toen kwam Ruud aan rijden met de Wind.
Hij heeft de auto gewoon laten staan, met de aanhanger er achter. Spullen mee naar binnen en toen werden we toch aller twee ziek.
Ruud kon zich er nu ook bij neerleggen, hij was hier en een dag later had het niet meer gelukt om hier te komen.
Zondag en maandag zijn we slapend door gekomen, vandaag (dinsdag) gaat het al wel weer beter. We zijn er nog niet vanaf.
Dus we weten nog niet of de fietsen eruit gaan komen. Hopelijk wel.
Vandaag een klein rondje gelopen; heerlijk zuurstof, zon en wind.
12 febr; wat een mooi plaatje. Helaas niet er lekker door heen lopen.

13 febr; we zijn even een klein rondje gelopen.
Genieten van de zon
Daarna nog even mijn hobby op tafel gezet.
Mod podge, een oude Oppad en een van de schotels van 4Noppes.
Ze zijn van kunststof en er zit een plastic laagje op. Of eigenlijk zat!
Steeds even geplakt, dan weer op de bank. Kost toch wel moeite, maar het resultaat is leuk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Weer thuis

Vanmorgen alles weer meenemen naar huis. Na het ontbijt met een eitje van de Dalenk en een broodje van gisteren en wat gewoon brood nemen...